On kovia lukemia myös noilla 30- ja 40-luvun filmeillä joista on tiedot säilyneet.speKtacle wrote: ↑Sat Mar 08, 2025 4:05 pmTää ei o hirveästi vuosikymmeniin muuttunut.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_ ... elokuvista
Elokuvamaailman uutisia
Re: Elokuvamaailman uutisia
Let me tell you something. If shit was worth something, poor people would be born with no asshole.
Ihmeen hyvin tuo Häjyt kakkonen kansaa vetää vaikka arvostelut on heikkoja. Jo neljättä viikkoa viikonlopun katsotuimpien listan kärjessä ja luku nyt 122 835 katsojaa. Anna-Leena Härkösen romaaniin pohjaava Kenraaliharjoitus sen sijaan näyttää floppaavan pahasti.
Let me tell you something. If shit was worth something, poor people would be born with no asshole.
- Liskohallitus
Itse kyllä ihmettelen, että häjyt kerää vielä katsojia vuonna 2025.
You ever heard that saying. "A man builds a thousand bridges and sucks one dick. To the world, he's not a bridge builder, he's a cock sucker".
-Play It to the Bone
-Play It to the Bone
Häjyt on sellainen elokuva, että just kaikki persut, lätkäfanit yms. ,jotka käyvät kerran 5 vuodessa elokuvissa tai harvemmin, niin Häjyt on pakko nähdä. Samat tyypit toteavat somessa myös, että jos kriitikot haukkuu, niin leffan on pakko olla hyvä.
Itellä ei tulisi mieleenkään mennä katsomaan. Ehkä sitten vuosien päästä tv:sta.
Itellä ei tulisi mieleenkään mennä katsomaan. Ehkä sitten vuosien päästä tv:sta.

- Tina DeMona
Onneksi isäni ei välitä elokuvista; se olisi muuten ihan kohdeyleisöä. Tosin se eka sillä oli aikoinaan VHS:nä.Invictus wrote: ↑Mon Mar 17, 2025 3:26 pmHäjyt on sellainen elokuva, että just kaikki persut, lätkäfanit yms. ,jotka käyvät kerran 5 vuodessa elokuvissa tai harvemmin, niin Häjyt on pakko nähdä. Samat tyypit toteavat somessa myös, että jos kriitikot haukkuu, niin leffan on pakko olla hyvä.
Itellä ei tulisi mieleenkään mennä katsomaan. Ehkä sitten vuosien päästä tv:sta.![]()
- Exterminator
- Site Admin
Tätä kyllä tulee ja näistä helposti ahdistun, kun vaikka uusi Hirttämättömät tuota kommenttia keräsi

Enpä ole ensimmäistäkään osaa Häjyistä nähnyt.
Ihan positiivisia tuosta Kenraaliharjoituksesta näköjään kirjoiteltu, olisi ehkä ansainnut paljon enemmänkin yleisöä

"Literally, the most perfect dick I've ever seen in my life."
Uusi Lumikki-leffahan on saanut monet takajaloilleen, mutta Rotten Tomatoes -sivustolla se oli saanut aivan hyvät yleisöpisteet.
Sen sijaan IMDB:n pistekeskiarvo on tällä hetkellä 2,1/10.
Siellä näköjään incelit, anti-wokeilijat yms. näköjään pistäneet ryntäyksen päälle. Ja IMDB:n top 100 -huonoimmat listalle päästiin.
Mulla ei ole juuri mitään kiinnostusta ja suhdetta tuohon eikä kiirettä ja tarvista nähdä, mutta eiköhän tuo pisteytys ole silti vähän ylimitoitetun huono.
Sen sijaan IMDB:n pistekeskiarvo on tällä hetkellä 2,1/10.

Mulla ei ole juuri mitään kiinnostusta ja suhdetta tuohon eikä kiirettä ja tarvista nähdä, mutta eiköhän tuo pisteytys ole silti vähän ylimitoitetun huono.
Joo, Juutuubi on ollut täynnä vittuilua latino Snow Whitelle jo pitkään
Surkeahan se jenkkien 43 miljoonan avaus oli.

- Liskohallitus
Itse en ole koskaan näistä Disneyn jutuista ollut kiinnostunut millään tavalla ja lapsenakaan niitä koskaan katsellut. Myöskään omat lapset ei ole näitä juuri katselleet.Invictus wrote: ↑Mon Mar 24, 2025 10:23 amUusi Lumikki-leffahan on saanut monet takajaloilleen, mutta Rotten Tomatoes -sivustolla se oli saanut aivan hyvät yleisöpisteet.
Sen sijaan IMDB:n pistekeskiarvo on tällä hetkellä 2,1/10.Siellä näköjään incelit, anti-wokeilijat yms. näköjään pistäneet ryntäyksen päälle. Ja IMDB:n top 100 -huonoimmat listalle päästiin.
Lähinnä mietin sitä, että katseleeko ihmiset näitä oikeasti paljonkin vai pysyykö nämä jostain muusta syystä jatkuvasti esillä? Itselleni Disney on tullut esiin ikuisuuden tuntuiselta ajalta lähinnä jonkun kulttuurisota-otsikon vuoksi.
You ever heard that saying. "A man builds a thousand bridges and sucks one dick. To the world, he's not a bridge builder, he's a cock sucker".
-Play It to the Bone
-Play It to the Bone
Kyllä Disneyt ymmärtääkseni edelleen tietynikäistä kansaa ja nostalgikkoja kiinnostaa. En ollut itsekään mikään Disney hullu lapsena mutta on niitä leffoja ja sarjoja silti tullut nähtyä pakostakin, näistä jutuista on tosin aikaa jo kulunut.
Täällä meillä Lumikki live action versio avasi 10 198 katsojan viikonlopulla ja on toki ykkösenä mutta melko heikko suoritus tuo on. Vertailun vuoksi Pieni merenneito avasi 16 668 lukemalla vuonna 2023 ja Aladdin 28 166 katsojalla vuonna 2019.
Täällä meillä Lumikki live action versio avasi 10 198 katsojan viikonlopulla ja on toki ykkösenä mutta melko heikko suoritus tuo on. Vertailun vuoksi Pieni merenneito avasi 16 668 lukemalla vuonna 2023 ja Aladdin 28 166 katsojalla vuonna 2019.
- Exterminator
- Site Admin
Kas, Nikin 100 litraa sahtia näyttää olevan miehen ensimmäinen hitti, 32 710 katsojaa ensimmäisenä viikonloppuna ja arvioissakin kehutaan.
Luulin tulevan ensi-iltaan vasta tällä viikolla. Pitää katsoa, jos joku oikein sopiva näytösaika löytyisi
Luulin tulevan ensi-iltaan vasta tällä viikolla. Pitää katsoa, jos joku oikein sopiva näytösaika löytyisi

"Literally, the most perfect dick I've ever seen in my life."
Kova katsojamäärä tosiaan sahtikomedialle. Jenkeissäkin Stallonen kässäröimä Statham vehicle The Working Man löi Snow Whiten. Oli kuitenkin sen verran köpöinen traileri tuossa ettei leffasta voi mitään jättimenestystä tulla.
"Supercell-miljonääri aloittaa tuotannon, jollaista ei Suomessa ole nähty: ”Tavoitteemme on tehdä kaksi omaa elokuvaa vuodessa”
Mikko Kodisoja luotsaa nyt elokuvastudiota, joka aikoo mullistaa koko alan. ”En ole tehnyt mitään rahan takia. Ehkä se on syy, miksi olen vielä järjissäni”, hän sanoo Kauppalehden haastattelussa."
Oli mielenkiintoinen juttu Kodisojasta päivän Kauppalehdessä. Artikkeli netissä tietenkin maksumuurin takana mutta töihin tulee perinteinen lehti.
Siellä on Pitäjänmäen teollisuusalueella Hesassa moderni Fireframe studio pystyssä, mm. Pohjois-Euroopan isoin green screen.
Pian levitykseen tuleva Spike Leen pojan Cinqué Leen A Rare Grand Alignment on tehty osittain tuolla ja tekeillä "kansainvälinen jättiproduktio" action leffa.
Pelkästään tekniikkaan perustuva studio siis missä tehtosteet voidaan tehdä jo etukäteen ja näin näyttelijät voivat reagoida tapahtumiin ihan eri tavalla. Onhan tämä jälleen kerran siirtyminen entistä cgi pitoisempiin tuotantoihin mutta voiko sitä enää oikein estääkään. Elokuva-alaa tuodaan siis jälleen kerran lähemmäs pelimaailmaa ja Marvel leffojen tyylisten pläjäysten tuotantohintoja saa kuulemma tällä tekniikalla huomattavasti alaspäin.
Tarkoitus olisi siis tehdä pari genreleffaa per vuosi joten jännä nähdä tuleeko hommasta mitään.
Mikko Kodisoja luotsaa nyt elokuvastudiota, joka aikoo mullistaa koko alan. ”En ole tehnyt mitään rahan takia. Ehkä se on syy, miksi olen vielä järjissäni”, hän sanoo Kauppalehden haastattelussa."
Oli mielenkiintoinen juttu Kodisojasta päivän Kauppalehdessä. Artikkeli netissä tietenkin maksumuurin takana mutta töihin tulee perinteinen lehti.
Siellä on Pitäjänmäen teollisuusalueella Hesassa moderni Fireframe studio pystyssä, mm. Pohjois-Euroopan isoin green screen.
Pian levitykseen tuleva Spike Leen pojan Cinqué Leen A Rare Grand Alignment on tehty osittain tuolla ja tekeillä "kansainvälinen jättiproduktio" action leffa.
Pelkästään tekniikkaan perustuva studio siis missä tehtosteet voidaan tehdä jo etukäteen ja näin näyttelijät voivat reagoida tapahtumiin ihan eri tavalla. Onhan tämä jälleen kerran siirtyminen entistä cgi pitoisempiin tuotantoihin mutta voiko sitä enää oikein estääkään. Elokuva-alaa tuodaan siis jälleen kerran lähemmäs pelimaailmaa ja Marvel leffojen tyylisten pläjäysten tuotantohintoja saa kuulemma tällä tekniikalla huomattavasti alaspäin.
Tarkoitus olisi siis tehdä pari genreleffaa per vuosi joten jännä nähdä tuleeko hommasta mitään.
Huh huh mitä katsojamääriä Minecraft leffalle. Täällä meillä viikonlopun lukema ennakoineen oli 86 767 katsojaa ja maailmanlaajuisesti filmi keräsi box officea ekana viikonloppuna jo yli 300 miljoonaa. Henkilökohtaisesti en ole ikinä edes yrittänyt ymmärtää koko Minecraft juttua mutta mitäpä minä mistään tietäisin.
100 litraa sahtia on sekin saanut jo 80 694 katsojaa eli hyvin pyyhkii Nikin leffallakin.
100 litraa sahtia on sekin saanut jo 80 694 katsojaa eli hyvin pyyhkii Nikin leffallakin.
- Tina DeMona
Siis tätäkö ihan oikeasti ihmiset katsoo? Minä luulin että tämä on taas kunnon vanhan studiokaartin nolostuttava aivopieru joka katoaa teattereista yhtä nopsaan kuin Jack Blackin kiinnostus edes vähäsen yrittää enää. Mutta eipä kai sitten. Pelistä en itsekään mitään tiedä mutta luulin ettei sekään enää tässä vaiheessa mitään kuuminta hottia ole. Toisaalta samaa luulin Pokemonista jo 2005 joten mitäpä minä mistään tosiaan tiedän.aTomiK wrote: ↑Mon Apr 07, 2025 10:13 amHuh huh mitä katsojamääriä Minecraft leffalle. Täällä meillä viikonlopun lukema ennakoineen oli 86 767 katsojaa ja maailmanlaajuisesti filmi keräsi box officea ekana viikonloppuna jo yli 300 miljoonaa. Henkilökohtaisesti en ole ikinä edes yrittänyt ymmärtää koko Minecraft juttua mutta mitäpä minä mistään tietäisin.
- rautapuoli
Mitä helvettiä? Ihan kaikki minä mukaanlukien oli satavarma, että Minecraft floppaa rajusti
No eipä siinä. Pelistä tiedän tasan sen, että siinä louhitaan ja rakennellaan asioita. Ja, että lukuisat nykysellään isot youtubekanavat ovat aloittaneet vuosia sitten jollain minecraftin pelaamisvideoilla. Leffa alkoi melkein hieman kiinnostamaan, kun sai tietää sen olevan Napoleon Dynamiten ohjaajalta. Mutta eipä nyt kuitenkaan kiinnostakaan, olkoot

No eipä siinä. Pelistä tiedän tasan sen, että siinä louhitaan ja rakennellaan asioita. Ja, että lukuisat nykysellään isot youtubekanavat ovat aloittaneet vuosia sitten jollain minecraftin pelaamisvideoilla. Leffa alkoi melkein hieman kiinnostamaan, kun sai tietää sen olevan Napoleon Dynamiten ohjaajalta. Mutta eipä nyt kuitenkaan kiinnostakaan, olkoot

Hyvin vahvasti tulee myös mieleen tapaus The Emoji Movie, jonka kaikki 'tiesi' varmaksi flopiksi etukäteen. Kuka hitto nyt jotain hymiö leffaa pitäisi hyvänä ideana...Tina DeMona wrote: ↑Mon Apr 07, 2025 10:38 amSiis tätäkö ihan oikeasti ihmiset katsoo? Minä luulin että tämä on taas kunnon vanhan studiokaartin nolostuttava aivopieru joka katoaa teattereista yhtä nopsaan kuin Jack Blackin kiinnostus edes vähäsen yrittää enää. Mutta eipä kai sitten. Pelistä en itsekään mitään tiedä mutta luulin ettei sekään enää tässä vaiheessa mitään kuuminta hottia ole. Toisaalta samaa luulin Pokemonista jo 2005 joten mitäpä minä mistään tosiaan tiedän.aTomiK wrote: ↑Mon Apr 07, 2025 10:13 amHuh huh mitä katsojamääriä Minecraft leffalle. Täällä meillä viikonlopun lukema ennakoineen oli 86 767 katsojaa ja maailmanlaajuisesti filmi keräsi box officea ekana viikonloppuna jo yli 300 miljoonaa. Henkilökohtaisesti en ole ikinä edes yrittänyt ymmärtää koko Minecraft juttua mutta mitäpä minä mistään tietäisin.
- Tina DeMona
Eikö se sitten ollut!? Katsoiko sitäkin ihan oikeasti joku...?Mercurio wrote: ↑Mon Apr 07, 2025 8:49 pmHyvin vahvasti tulee myös mieleen tapaus The Emoji Movie, jonka kaikki 'tiesi' varmaksi flopiksi etukäteen. Kuka hitto nyt jotain hymiö leffaa pitäisi hyvänä ideana...Tina DeMona wrote: ↑Mon Apr 07, 2025 10:38 amSiis tätäkö ihan oikeasti ihmiset katsoo? Minä luulin että tämä on taas kunnon vanhan studiokaartin nolostuttava aivopieru joka katoaa teattereista yhtä nopsaan kuin Jack Blackin kiinnostus edes vähäsen yrittää enää. Mutta eipä kai sitten. Pelistä en itsekään mitään tiedä mutta luulin ettei sekään enää tässä vaiheessa mitään kuuminta hottia ole. Toisaalta samaa luulin Pokemonista jo 2005 joten mitäpä minä mistään tosiaan tiedän.aTomiK wrote: ↑Mon Apr 07, 2025 10:13 amHuh huh mitä katsojamääriä Minecraft leffalle. Täällä meillä viikonlopun lukema ennakoineen oli 86 767 katsojaa ja maailmanlaajuisesti filmi keräsi box officea ekana viikonloppuna jo yli 300 miljoonaa. Henkilökohtaisesti en ole ikinä edes yrittänyt ymmärtää koko Minecraft juttua mutta mitäpä minä mistään tietäisin.
Usko ihmiskuntaan se vaan hiipuu ja hiipuu...
Emoji Movie oli kyllä aika kaukana tuotoiltaan Minecraftista. Jenkeissä alle 100 miljoona yhteensä, kun tämä tienasi jo avauksellaan lähes puolet enemmän.